Startup - Sposób na życie? Realizacja pasji? Czy zjawisko biznesowe?

Startup jak już dobrze wszyscy wiemy to termin często używany w kontekście nowych, innowacyjnych firm, które dopiero zaczynają swoją działalność. Istnieje wiele definicji i podejść do tego terminu, ale ogólnie można go opisać jako małą firmę lub przedsiębiorstwo, które jest założone w celu rozwijania i wdrażania nowatorskich pomysłów lub rozwiązań na rynku. Startupy koncentrują się na technologii, a w szczególności takiej, która rozwiązuje konkretny problem lub spełnia niewypełnioną potrzebę rynkową.

Mówiąc o Startupie oczywiście mówimy o ludziach, którzy go tworzą, ich pomysłach, pasjach, doświadczeniach. Dokładając do tego odpowiedni czas, miejsce, ekspertów z WAB oraz możliwości współpracy z Puławskim Parkiem Naukowo-Technologicznym, możemy mieć do czynienia naprawdę z niezłym zjawiskiem biznesowym.

Właśnie w taki sposób poznaliśmy niesamowitych, młodych  ludzi z zespołu TeamFeedback, którzy w ramach inkubacji pokazali swój pomysł, przepracowali go rynkowo a teraz mogą pokazać go światu. Postanowiliśmy zajrzeć za kulisty powstania Startupu TeamFeedback:

Co skłoniło Wasz zespół do podjęcia decyzji o założeniu Startupa?
Ogromną przyjemność sprawiało nam tworzenie innowacyjnych rozwiązań podczas Hackathonów.
Stwierdziliśmy, że chcemy zamienić na coś dłuższego te 48-godzinne, a i nawet czasem trwające 3 miesiące, wydarzenia. Zależało nam, żeby pracować nad czymś porządnym, rozbudowywanym przez dłuższy okres czasu. Chcieliśmy stworzyć rozwiązanie technologiczne, które będzie naprawdę innowacyjne i przełomowe. Przy okazji liczyliśmy, że dużo się nauczymy, będziemy dobrze się bawić, a przy tym będziemy mieli realny wpływ na świat. Z drugiej strony znaliśmy bardzo dobre historie młodszej od nas, inkubowanej w jednej z platform Agi Pałki, tak więc mieliśmy wzór do naśladowania i chcieliśmy ten sukces powtórzyć.

Dlaczego akurat feedback?
Mimo młodego wieku spotkaliśmy się nie raz ze złym feedbackiem. Szczególnie w naszym kraju, gdzie mało kto znosi krytykę, co być może wywodzi się jeszcze z okropnych czasów PRL-u. Zauważyliśmy, że znamy masę ludzi, którzy doświadczyli złego, surowego i niesprawiedliwego ocenienia. Ciężko w ten sposób budować nowoczesne społeczeństwo, bo tak jak w budowaniu narzędzi cyfrowych  "nie myli się ten, kto nic nie robi". Dlatego właśnie dobry feedback, zrozumienie, budowanie zaufania w zespołach, to nasza misja. Chcemy wspierać rozwój i przyjazne środowiska pracy.

Na jakich klientów stawiacie?
Stawiamy na zarówno młode dynamiczne startupy, w których buduje się dopiero kultura organizacyjna, ale też na średniej wielkości firmy, które nie radzą sobie z procesami feedbackowymi i nie stać ich/nie chcą zatrudniać dodatkowej osoby do działu HR. Tam TF wpisuje się idealnie.

Rozwiązanie feedbackowe zapewne przydałoby się w każdej firmie, organizacji która zatrudnia pracowników bo przecież istotą każdego dobrego zespołu jest informacja zwrotna!